Klantgericht communiceren 1

Basis communicatietraining lantgerichtheid. Hoe ga je om met een klant? Hoe geef je meteen de perfecte eerste indruk? Hoe geef je de klant de gewenste beleving?

Tijdens de training klantgericht communiceren 1 leer je:

  • Basisvaardigheden klantgericht communiceren;
  • Op een persoonlijke en effectieve manier te communiceren.
  • Je weet hoe je zelf communiceert en het effect dat dat heeft op anderen.
  • Inleven in de klant
  • Managen van verwachtingen

Onderwerpen tijdens de module:

  • Wat is communiceren
  • Non-verbale communicatie en uitstraling
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Duidelijk en klantvriendelijk gesprekken voeren

Klantgericht communiceren 2

In een functie waarin je regelmatig contact met klanten hebt, kun je ook te maken krijgen met veeleisende of lastige klanten .Hoe ga je hier professioneel en klantgericht mee om?

Tijdens de training klantgericht communiceren 2 leer je:

  • Op een persoonlijke en effectieve manier te communiceren.
  • Je weet hoe je zelf communiceert en het effect dat dat heeft op anderen.
  • Inleven in de emoties van de klant
  • Managen van verwachtingen
  • Omgaan met lastige situaties

Onderwerpen tijdens de module:

  • Wat is communiceren
  • Non-verbale communicatie en uitstraling
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Omgaan met emoties van de klant
  • Duidelijk en klantvriendelijk gesprekken voeren
  • Omgaan met lastige situaties en relatie met de klant behouden

De modules klantgericht communiceren kunnen zowel voor de front-office als voor kantoorpersoneel worden gegeven.

Klantgericht e-mailen

Heb je zowel telefonisch als per e-mail contact met de klant? Een e-mailtraining is een goede aanvulling op de training klantgericht communiceren. Klantgericht schrijven vraagt andere vaardigheden dan het voeren van een klantgericht gesprek. Een klantgerichte e-mail geeft de organisatie direct een positieve beoordeling! Zowel op papier/digitaal als door de telefoon straalt de organisatie uit wie zij wil zijn. De medewerkers zijn op de hoogte hoe zij een servicegerichte e-mail/brief opstellen. Daarnaast weten zij op een heldere, servicegerichte wijze de UBP’s en USP’s van de organisatie te omschrijven.

In de training klantgericht e-mailen leer je:

  • Efficiënter werken en foutloos schrijven.
    Je schrijft korte en beter gestructureerde e-mails/brieven. De boodschap wordt hiermee duidelijk en voorkomt misverstanden. Daarnaast ben je op de hoogte van de nieuwe spelling en grammaticale valkuilen. Na de training handel je e-mails foutloos en effectief af. Op deze manier blijft er tijd over voor andere taken!
  • Proactiviteit vergroten = minder herhalingsverkeer van e-mails.
    Je voorkomt herhalingsverkeer door goed te lezen en proactief mee te denken met de gast. Daarnaast werk je efficiënter door een bewuste keuze te maken om de klant te bellen of te e-mailen.

Onderwerpen tijdens de training:

  • Bewustwording efficiënt werken
  • E-mailstructuur
  • USP en UBP krachtig en kort omschrijven
  • Actief schrijven
  • Klantgericht schrijven
  • Taalgebruik
  • Nieuwe spelling
  • Grammaticale valkuilen