Gastgericht communiceren 1

Basis communicatietraining gastvrijheid. Hoe ga je om met een gast? Hoe geef je meteen de perfecte eerste indruk? Hoe geef je de gast de gewenste beleving?

Tijdens de training gastgericht communiceren 1 leer je:

  • Basisvaardigheden gastgericht communiceren;
  • Op een persoonlijke en effectieve manier te communiceren
  • Je weet hoe je zelf communiceert en het effect dat dat heeft op anderen
  • Inleven in de gast
  • Managen van verwachtingen

Onderwerpen tijdens de training:

  • Wat is communiceren?
  • Non-verbale communicatie en uitstraling
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Duidelijk en gastvriendelijk gesprekken voeren

Gastgericht communiceren 2

In een functie waarin je regelmatig contact met gasten (of eigenaren) hebt, kun je ook te maken krijgen met veeleisende of lastige gasten (en/of eigenaren). Hoe ga je hier professioneel en gastgericht mee om?

Tijdens de training gastgericht communiceren 2 leer je:

  • Op een persoonlijke en effectieve manier te communiceren
  • Je weet hoe je zelf communiceert en het effect dat dat heeft op anderen
  • Inleven in de emoties van de gast
  • Managen van verwachtingen
  • Omgaan met lastige situaties

Onderwerpen tijdens de training:

  • Wat is communiceren?
  • Non-verbale communicatie en uitstraling
  • Luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Omgaan met emoties van de gast
  • Duidelijk en gastvriendelijk gesprekken voeren
  • Omgaan met lastige situaties en relatie met de gast behouden

De modules gastgericht communiceren kunnen zowel voor de front-office als voor kantoorpersoneel worden gegeven. 

Gastvrijheid voor de horeca

Hoe ga je om met gasten in de horeca en hoe geven we ze de gewenste beleving mee?

Tijdens de training gastvrijheid voor de horeca leer je:

  • Basisvaardigheden gastgericht communiceren;
  • Ontvangen van gasten
  • Op een persoonlijke en effectieve manier communiceren
  • Je weet hoe je overkomt op gasten en het effect dat dat heeft
  • Inleven in de gast
  • Managen van verwachtingen

Onderwerpen tijdens de training:

  • Wat is gastvrijheid in de horeca?
  • Welk gedrag willen we laten zien?
  • Wat is communiceren?
  • Non-verbale communicatie en uitstraling
  • Duidelijk en gastvriendelijk gesprekken voeren
  • Omgaan met klachten

Gastgericht e-mailen

Heb je zowel telefonisch als per e-mail contact met de gast? Een e-mailtraining is een goede aanvulling op de training gastgericht communiceren. Gastgericht schrijven vraagt andere vaardigheden dan het voeren van een gastgericht gesprek. Een gastgerichte e-mail geeft de organisatie direct een positieve beoordeling! Zowel op papier/digitaal als door de telefoon straalt de organisatie uit wie zij wil zijn. De medewerkers zijn op de hoogte hoe zij een servicegerichte e-mail/brief opstellen. Daarnaast weten zij op een heldere, servicegerichte wijze de UBP’s en USP’s van de organisatie te omschrijven.

In de training gastgericht e-mailen leer je:

  • Efficiënter werken en foutloos schrijven.
    Je schrijft korte en beter gestructureerde e-mails/brieven. De boodschap wordt hiermee duidelijk en voorkomt misverstanden. Daarnaast ben je op de hoogte van de nieuwe spelling en grammaticale valkuilen. Na de training handel je e-mails foutloos en effectief af. Op deze manier blijft er tijd over voor andere taken!
  • Proactiviteit vergroten = minder herhalingsverkeer van e-mails.
    Je voorkomt herhalingsverkeer door goed te lezen en proactief mee te denken met de gast. Daarnaast werk je efficiënter door een bewuste keuze te maken om de gast te bellen of te e-mailen.

Onderwerpen tijdens de module:

  • Bewustwording efficiënt werken
  • E-mailstructuur
  • USP en UBP krachtig en kort omschrijven
  • Actief schrijven
  • Gastgericht schrijven
  • Taalgebruik
  • Nieuwe spelling
  • Grammaticale valkuilen

De module gastgericht e-mailen is zowel voor front-office medewerkers als kantoorpersoneel bestemd.